Sunday, August 16, 2009

aku, 'dia', dan perodua kancil...

Dh lme giller xtulis kt sinih.. agak busy laa sebenarnyer.. nk ol pon jap2 je haa.. klo de mase pon, digunekan utk berehat2 or top-up blek tido yg terabai.. hehe.. dipendekkan cite.. 3hari lepas (13th August 2009), merupekan hari yg xbpe nk best buat aku.. huhu.. kete kancil kesayangan aku tuh tibe2 xdapat nk idupkan enjin!! huhu.. xtau laa npe.. lngsung x menyala lmpu kt ignition tuh.. huhu.. giller glabah akuh.. bukak lampu pon xdapat.. trus aku rase cm xbest.. huhu.. aku pon try laa wat jump-start kt kete member.. xdapat gak.. hwaa!! pe yg telah berlaku!! giller aku time tuh.. ilang trus mood aku!! padahal sok nye ade kelas pengurusan ko-kurikulum.. huhu.. soknye, pg2 jumaat(14th August) tuh aku pon dok cari laa pomen serate tg malim tuh.. kebanyakan tmpt tutup.. last2, terjumpe satu pomen india nih.. xkesah laa.. janji bole idopkn kete aku.. aku gih sane tumpang moto classmate.. kebetulan die xde gih mane.. dh smpi je kt pomen tuh, aku pon cite laa itu ini sumer psl pe yg jd.. last2, die stuju nk dtg kt hostel akuh.. die nk try wt jump-start.. smpi je kt kete aku, aku pon try laa wt jump-start tuh.. skali menjadi!! dgn happy nye aku pon tekan laa paddle minyak tuh 3-4 kali.. wah!! dgr je bunyi enjin tuh, tersenyum akuh!! hehe.. aku pon trus laa dok panaskan enjin pusing2 hostel jap.. lepas solat jumaat tuh lk, aku pon gih jln2 lg.. this time aku gih pusing2 luar hostel lak.. sje try jln jauh sket cmne.. motif sebenar aku nk cas batt kete tuh.. so, kne laa bg enjin tuh bergerak sket..

tp disebalik kejadian 13th august tuh, de kejadian yg agak manis buat diri akuh.. beselaa, klo aku tgh down giler, musti aku mau cite ngn 'dia'.. aku pon btau laa 'dia' itu ini.. ngadu laa kirenyer.. hehe.. nk mnje2 laa gak.. wakaka.. dh lme xjmpe laa.. hehe.. skali, rupenye2 'dia' de menyediekan kejutan buat akuh.. sungguh aku xsangke, 'dia' sudi edit2 pic2 aku.. pstuh post dlm blog 'dia'.. huhu.. terharu giler aku.. bukan mudah utk 'dia' seolah2 expose kn aku kt public.. giler terharu laa gk aku time tuh.. xtau aku nk kate pe time tuh.. cntik tuh toksah cite laa.. mmg berseni giller tgn 'dia'.. mmg abes tersenyum aku time tuh.. senyum terharu, beb!! huhu.. sungguh x sangke.. sebab tuh laa byk kali aku mention yg 'dia' sgt2 istimewa pd aku.. 'dia' ade je cara n jalan utk bg aku happy2 n ceria.. 'dia' slalu ckp yg 'dia' xde wat pape pon.. 'dia' act bese2 je.. tp 'dia' punya bese2 tuh laa yg mnjadi luar bese.. bayangkn laa cm contoh, aku tgh down cmne skali pon, bad mood cmne skali pon, marah n hangin satu bdn cmne skali pon, nmpak je muka 'dia', senyuman 'dia', sore 'dia', gelak tawa 'dia' tuh sumer dh bole wat aku ilang sumer unsur2 tuh dlm diri aku.. cmtuh je lk tuh!! cm 'dia' seolah2 tolong curah air sejuk kt api yg membarak dlm diri aku.. aku sgt2 bertuah dpt bersame dgn 'dia'.. dpt memiliki hati 'dia'.. dpt membuka hati 'dia'.. xdpt aku nk gambarkan ngn kate2 sebenarnye.. pendek kate, 'dia' sgt2 istimewa wt aku.. x akan aku sia2kan kehidupan 'dia' walau sedetik..

klo aku nk cite psl 'dia', satu page nih x cukup.. xdapat aku nk stop jari nih dari trus menaip.. mandangkan azan zohor baru jer berkumandang, aku pon kne laa utamekn yg wajib dulu.. baru diberkati kehidupan aku.. n hopefully, kehidupan aku dan 'dia'.. till then..



p/s: awk, juz nk awk tau yg sy hargai sgt2 awk.. hargai sgt2 kehidupan awk.. hrgai sgt2 pengorbanan awk.. hrgai sgt2 kehadiran awk dlm diri sy..

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...