Monday, July 6, 2009

holiday's over!!

akhirnye, tamat laa cuti aku.. cm x caye je cuti 2bulan dh abes.. kejap benar rsenye.. huhu.. dh laa blek2 je kt campus, klas trus start soknyer.. pergh.. xsempat nk dok rehat jap.. maklumlaa kne ngemas brg2.. nk bwk brg2 dr bilik bacaan bwh naek bilik.. huhu... slamat brg2 sume bertande.. klo x, ntah kmane laa aku letak nnt.. huhu.. n slamat laa dh nmpak cm sket walaupon agak berat sbb dh pack2.. haha..

cakap psl angkat brg nih, teringat lak satu kejadian time aku on the way nk blek campus.. huhu.. xpernah aku kne cmni.. mmg btol2 dugaan.. pnat + letih + sakit + sengal + HANGIN SATU BADAN sume de.. adeii.. btol2 menguji kesabaran laa gak.. sumernyer bermule tanggal 04 july 2009, sabtu baru2 nih.. aku dijadualkan blek UPSI pd tarikh tersebut.. coz dh beli tiket bus tarikh tu.. patut laa pg tuh aku rse cm berat je nk hati nk naek bus.. cm ala2 xsdapt hati laa.. tapi aku wt dunno je.. perasaan je laa tuh.. time tuh aku bwk bersame 2beg yg agak berat ngn satu beg laptop yg pnuh nagn brg2 len gak.. all together kirenyer 3beg yg agak berat laa.. bas aku dijadualkan gerak jam 9.30am.. mmg grak tepat mase gak laa.. dh grak tuh cm bese laa, aku msg trus mama, abah, ngn 'dia' skali.. btau yg dh grak.. mintak doakan perjalanan slmt smpi.. aku dapat single seater punye kawasan.. so, slesa laa.. brg2 pon ltak bwh kaki je.. nk dok dlm keadaan cmne pon xkesah..

bas yg aku naek tuh dijadualkan berhenti kt kl dlu.. then shah alam, baru klang.. aku gi klang dulu sbb nk amek kete kesayangan aku tuh haa.. dh lme giller xnaek.. rindu aku ngn kete aku tuh haa.. hehe.. 'dia' aku pon ckp cmtu gak.. 'dia' pon rindu nk naek keta kancil aku tu.. hehe.. maklumlaa, dulu slalu je dating2 ngn kete tuh.. tuh yg aku ngn 'dia' cm rindu ngn keta tuh kot?? haha.. kt klang tuh aku stay kt umah paksu dulu.. tp tuh cte dh sampai.. rewind sket blek peristiwa seblom sampai umah paksu..

lepas je tol bangi, tbe2 bas cam terhenjut2.. aku ingtkan driver lupe maen clutch ngn minyak.. termati2 gak laa enjin.. tp aku wt dunno je laa.. lgpon die lg berpengalaman bwk bas tuh haa.. skali lepas je tol tuh, driver bus tuh trus rapatkan bus kt tepi jln.. skali driver tuh pon kuarkan laa beberape alat2 pertukangan die.. aku pon dh rse x best laa.. mklumlaa, asal bukak je aircond, bus tuh mggigil.. trase gak kegigilan bus tuh.. btol ke ayat aku tuh?? ah, sebat laa.. dewan bahasa dan pustaka x saman aku pon.. keh3.. dan2 tepat time tuh, 'dia' call.. 'dia' btau dh sampai umah 'dia'.. tp ayah n ummi xde kt umah.. gi umah pk long.. so 'dia' call aku.. sejuk hati aku time tuh.. 'dia' cm tau2 je aku tgh de masalah.. hehe.. bgus tol laa instinct 'dia'.. bukan kali nih je, dh byk kali sebenarnye 'dia' dpt sense aku cm tbe2 perlukan 'dia' di sisi.. hehe.. aku pon ngadu laa sket kt 'dia'.. n borak2 laa mcm2.. time tuh bus jap psng aircond, jap x.. tp psang aircond pon, panas bole tahan gak.. huhu.. terik gak laa.. nk kuar, luar lg panas!! perghh.. pe laa nk jd kt Selangor nih.. adeii.. cobaan.. dah sejam lbey cmtuh, driver bus btau kt pnumpang, spe2 nk gi klang or shah alam, bek gih kl dulu.. pstuh pndai2 sendiri.. klo x, tunggu pomen dtg.. aku mule2 cadang tunggu jap laa pomen datang.. aku assume pomen x lme lg sampai laa tuh.. malas aku nk angkat beg2 yg brat giler nih..

tungu punye tungu punye tunggu, adelaa nk dekat 3jam aku dok dlm bas tuh!! cm oven yg de aircond!! xtau nk byang cmne.. pnas bole thn.. skali skale je de aircond.. tp tetap panas.. nak2 lg aku dok kt tingkap!! huhu!! last2 aku dh xbole handle.. xpelaa.. redah je laa.. aku pon naek bas len yg kebetulan dtg time tuh.. tp ke kl laa.. aku assume bus tuh gih pudu.. so aku ok je laa.. kt sane aku ingt nk naek je laa trus train dr pudu.. xkesah laa klo berdiri jap.. janji de aircond!! malang xberbau.. skali bus tuh stop bukan kt pudu!! kt bndar mne ntah!! kt tgh2 kl laa gak!! perghh!! aku nak menjerit je time tuh!! bdan dh start sengal2 n letih dok angkat 3 beg berat!! huhu.. Allah je tau cmne aku rse time tuh.. tp aku kuatkan gak laa semangat.. niat nk cepat sampai.. aku pon tnylaa brader yg de kt situ.. die btau tmpt bas ke klang de.. tp kne menapak gak laa.. jauh laa gak kne jln katenyerk.. nk naek teksi, mmg stok pusing jauh kang.. mau xnyerk.. jln dh laa tgh jamm!! kang ntah bpe aku kne ngn driver teksi tuh kang.. dh jd satu hal lg.. teksi kt KL tuh xbole pcaye sgt.. memasing cm mlas nk gne meter.. skati atuk sedare tiri diorg je nk letak harge.. meter rosak laa.. mmg harge bese laa.. ape2 je laa.. so aku pon amik keputusan jalan je laa 'jap'..

ingtkn kne jln dlm 10-15min cmtuh.. skali nk dekat 45min berjalan!! redah beberape bangunan.. panas terik.. asap kenderaan.. bunyi horn.. perghh!! mcm2 punye pencemaran laa snang ckp.. aku dh laa blom lunch lg.. cume berbekalkan sarapan sekeping roti canai ngn teh tarik je haa.. tuh pon jam 8am!! mmg nk pitam laa snang ckp time tuh!! huhu.. bahu cm dh nk tercabut.. byk kali aku terpkse letak beg2 aku jap.. sakit pinggang beb!! huhu!! lepas dh jln nk dekat 45minit ngn tulang tunjang aku cm trase nk bengkok, aku nmpak bas ke klang.. aku pon lantas gagahkan gak laa diri ke bus tuh.. smpi je kt bus, aku trus tny conductor bus tuh bpe kne bayor.. die mintak rm5.50.. aku pon bg je laa duit.. ckp byk xgne.. hati sudah panas n sgt2 letih!! lepas bayor je, dtg lg dugaan len.. aduhai!! nih pon agak menduga keimanan n kesabaran aku.. huhu.. bayangkan aku kne dok antare mat2 bangla ngn mat2 indon!! byk giler dlm bus tuh.. cm aku nek bus PATI je!! huhu.. bau lg laa xyah ckp.. mmg klo dpt aku gayut kt tangge, aku gayut je haa.. xthn giler bau dlm bus tuh!! huhu.. aircond cm xde gune je haa!! aircond dh bercampor bau tengik tahap cipan mat2 PATI tuh haa!! arghhh!!!

xpe.. aku sabar je laa.. dlm hati cepat laa smpi klang.. skali dlm tgh2 dok bersabor tuh, mat indon seblah aku nih terlentok2 tdo.. dh laa rambut cm rambut Ronald McDonald tuh haa!! tp McDonald tuh org ske.. nih rambut afro indon tuh, yg bau ntah bau longkang mne ntah, terkene bahu aku.. PERGHH!!! GELI SI*L!!!!! nk je aku tumbuk2 kpale mamat tuh!! arghh!! dah laa aku tgh HOT giller time tuh!! dh laa jauh bole thn seblom nk sampai klang!! mmg aku xbole nk dok ngn selesa!! isk!! keji sungguh mamat nih!! arghh!! brambus ko blek negare ko!! arghh!! 'kesengsaraan' aku dlm bus tuh de laa dlm sejam lbih.. last2 smpai laa kt klang.. dlm hati aku, trase best laa gak sbb dh xde mamat PATI hmpeh tuh!! arghh!!! geli btol aku teringat blek!! isk!! blom sempat aku nk usap dada tande lega, dtg lg 1 dugaan.. huhu!! mmg Allah nk uji aku btol2 hari tuh.. dh elok smpi klang, bus tuh gi drop aku kt bus stand lme!! laa.. cmne aku nk ke umah pksu!! pksu n mksu tunggu aku kt bus stand baru!! xkan laa aku nk suro diorg dtg amik aku kt situ!! perghh!! dh laa jamm giler time tuh!! pansa petang jgn cite laa.. baju ntah mcm2 bau dh lekat.. huhu.. aku tny de brother teksi kt situ cmne nk gih bus stand baru?? die kate jauh gak.. nek bus mini laa jawabnye.. naek teksi, cm diorg tak sanggup nk hantar.. mmg susah giler nk gih time tuh.. aku dgr je 'bas mini', aku trus terbayang smule mamat2 PATI td!! arghh!! x sanggup aku!! dh laa aku kepenatan giler3!!! arghh!!! skali agaknye brother teksi tuh cm kesian ngn aku.. ngn keadaan aku lg time tuh.. die pon offer laa diri.. die mintak rm20.. aku pon ok je laa.. drpd aku berhimpit dlm bus mini!! huhu!! xmoh akuh!!

so, aku pon naeklaa teksi brother tuh.. btol katenyerk.. patut laa xde teksi yg nk gih bus stand baru time2 cmtuh.. sesak giler.. n panas giler.. huhu.. diorg risau pape jd kt teksi diorg.. kang radiator rosak, abeslaa matepencarian diorg.. huhu.. aku harap xjd pape laa.. redah punye redah punye redah, ngn kepakaran brother tuh mencilok serta lalu shortcut, akhirnye aku smpi gak kt bus stand kelang yg baru.. time tuh adelaa nk dekat jam 6.10pm!! huhu.. kebetulan paksu pon bru smpai.. huhu.. cte laa ngn paksu n maksu ngn pe yg jd seharian tu.. adeii!! smpi ble2 aku ingt kejadian hr tuh!! arghh!! smpi hari nih trase lg sengal2 bdn nih.. huhu.. smpi je umah pksu, mksu suro aku mndi n solat n bsiap.. time tuh maksu sediekan makanan.. ALHAMDULILLAH!! kne je air hujan dlm shower tuh kt bdn aku, lega giler aku rase!! segar trus bdn!! cm nk stay lme2 je dlm shower tuh haa!! huhu.. siap je aku mndi n bsiap n solat, maksu ajak mkn.. huhu.. akhirnye aku dpt gak mkn!! n ternyate mksu wat lauk sedap hari tuh!! wahh!! siap paksu suro aku mkn byk2 n abeskan sume lauk tuh lk tuh!! mmg aku btol2 abeskan laa.. kenyang n best sgt time lepas tuh.. hehe.. akhirnye.. selesai sgale ujian aku hari tuh.. n mlm tuh pe lg, dok ngadu kt mama n 'dia' laa psl pe yg jd.. hehe.. xpe, dugaan.. harap2 xjd laa lg kejadian cmnih.. isk isk isk.. kne kuat sabar.. slmt laa aku nih kategori org kuat sabor.. walaupon hampir2 gak laa ilang sabor.. hehe.. ok then.. aku rse smpi sini je laa dulu nukilan kali nih.. next time hopefully de cte best2 lg yg bole di'post'kan kt sinih, InsyaAllah.. till then.. ;)


- thanks 'awk' sbb sudi dgr keluhan hati sy mlm tuh.. n sudi bg sy 'semangat'.. ;)

2 comments:

  1. smgt..
    smgt..
    se...mangat...
    bsmgt la..
    semester bru, smgt bru..
    gf bru mau??
    sy cm mau bf bru la...keh9x...

    ReplyDelete
  2. hehe.. semangat2!! hehe.. xpelaa.. dh de gf yg ckup perfect.. hehe.. mau bf baru?? uhuk!! =S

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...