Tuesday, June 30, 2009

x sangke!! gumbiranye daku!!

hehe.. title post nih je dh nmpak best.. hehe.. xde laa byk mne pon nk ckp psl topic nih.. tp nih merupekan satu kejadian yg 1st time aku wat!! hehe.. xtau laa org len cmne.. tp aku rse jarang laa org len brani wt pe yg aku wt nih.. hehe.. sebenarnye kejadian nih blaku smalam, 29 jun 2009.. time tu, kt johor ni cuti.. xtau lk tmpt len.. hehe.. so, sume sek n pejabat bercuti.. nk tau npe?? tgk laa kalender.. hehe.. ah, dulik laa psl sempena pe pon.. yg nk cite kt sini, aku kuar laa jmpe ngn 'dia'.. bunyi cm bese je kn?? hehe.. wat pertame kalinye dlm hidup aku, aku bwak 'dia' kuar dgn care mintak trus kebenaran dr ayh(ayh 'dia').. seblom nih sume 'dia' yg mintak kebenaran nk kuar ngn aku.. tp kali ni, aku bertekad nk ubah diri.. biar ayh nmpak yg aku nih ikhlas n jujur bersame anaknye.. hehe.. ketar laa gak nk ckp.. mule2 tu call 'dia' dulu laa.. hehe.. dh ready nk ckp ngn ayh, bru mintak 'dia' past henpon kt ayh.. hehe.. dgr je sore ayh, aku trus jd gabra.. gulp!! sore bkl mertua laa katekan, InsyaAllah.. hehe.. spe x gerun weh.. hehe.. then tny laa khabar ayh, khabar ummi.. hehe.. tny ayh tgh wtpe sume tuh laa.. hehe.. pastu, smpi laa saat nk ckp.. time tu punye cuak bole laa thn.. hehe.. smpi terbahasekn diri dgn name sendiri.. cam ahli keluarge je konon2nye.. hehe.. beselaa.. tgh gabra.. hehe..

aku pon trus laa mintak kebenaran ayh utk kuar ngn anak kesayangan die.. cuak gak sebenarnye.. mklumlaa, bru sehari-2 seblom tu jmpe anak die.. nih nk jmpe lg.. hehe.. tp nk jmpe pny psl, tny laa gak.. hehe.. skali.. ayh ngn nada happy pon bg kebenaran.. cmtu je tu!! hehe.. ayh tny laa gak samade nk anak die drive ke jb ke?? aku nk kne jd gentleman laa ngn ayh.. kne laa tunjukkan yg aku nih bersungguh2 nk bsame ngn anak die.. hehe.. aku pon lantas ckp yg aku akan amek anak die trus kt umah die.. lg selamat.. n depan mate ayh je trus.. hehe.. n dpt gak aku jmpe ngn ayh n ummi.. sempat laa tny khabar.. hehe.. bg diorg rse selesa laa ngn aku.. hehe.. so, snang laa next time klo nk kuar ngn anak diorg ni.. hehe.. aku pon drive laa dr jb amek anak die kt umah nun kt pontian tu.. hehe.. bunyi cam jauh kn?? sebenarnye mmg agak jauh pontian n jb.. tp naseb aku sebagai penduduk tmn perling mmg laa sgt baek.. hehe.. seblah tmn perling nih je de 2nd link.. jap je nk smpai pontian.. hehe.. dh laa kawasan prumahan yg aku dok nih paling dekat ngn 2nd link!! hehe.. Alhamdulillah.. jarak cm lbih kurang je aku nk gi kwasan prumahan tmn U yg kt jhor ni.. juz on d way ke pontian byk kete n lori laa.. klo xde kete n lori, or jalan besar, lg kejap nk smpai umah 'dia'.. hehe..

inilaa perkare pertame yg aku wt dlm idup aku.. rse puas hati n bangge kt diri sendiri gak sebenarnye.. hehe.. bukan mudah nk tunjukkan keberanian, kesungguhan, n kejujuran cmtuh kt depan ayh n ummi 'dia'.. hehe.. tp aku berjaye gak wt.. tahniah utk diri aku sendiri!! hehe.. n ternyate tindakan aku nih amat2 membuat si 'dia' berase sgt teruja ngn diri aku.. hehe.. x slh klo nk wt cmni.. in fact, lg laa digalakkan sebenarnye.. barulaa ibubapa pasangan kite tu lg ske ngn diri kite.. korg pon patut wt cmtu gak tau?? hehe.. bile lg kn, bro?? hehe..

by the way, hari ni (30 jun 2009) aku dtg jmpe 'dia' lg.. hehe.. teman 'dia' wt medical check-up.. hehe.. teka laa ktne?? hehe.. yup!! kt pontian laa.. mne lg?? hehe.. cm aku ckp td, dekat je.. n aku de short-cut ke sne.. lg laa dekat.. hehe.. 'dia' wt utk prepare nk smbung blaja blek.. nk wt master.. hehe.. best laa gak teman 'dia'.. de satu 'feel' yg sukar nk digambarkan ngn kate2.. hehe.. biarlaa aku dan 'dia' sje yg mengetahuinye.. hehe.. adios amigos!! till then.. ;)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...