Thursday, June 11, 2009

hari ini dlm sejarah hidupku..

siape sangke tarikh hari nih, 11 jun 2009 merupekan antare detik yg sgt bersejarah buat diriku.. mybe tarikh ni nmpak normal pd org len.. tp tidak pd diriku ini.. tarikh ni merupekan titik dimane satu pembaharuan telah berlaku pd aku selame setahun!! pembaharuan yg pd mse dulu aku xsngke akan berlaku.. sumer yg berlaku mmg laa dgn ketentuan Yg Maha Esa.. segale perjalanan hidupku seperti telah ditentukan oleh-Nya.. sehinggelah pertemuanku dgn seseorg hamba Allah yg sudi hadir utk memberikan ku sinar harapan serta pelangi indah.. bukan mudah utk aku berjmpe dan bersame dgn si 'dia' ini.. pelbagai onak yg terpakse aku tempuhi.. klo tulis novel, rse2nye bole meletup kisah aku nih.. perjalanan utk aku berjumpe dengan 'nya'.. xperlulaa aku coretkn pe yg telah berlaku sepanjang perjalanan ku seblom nih.. kot2 de rezeki, aku wat laa novel.. korg bace laa nnt.. dpt sket komisen.. hehe..

berbalik pd pembaharuan yg aku mksdkn, aku sgt2 bersyukur kerana aku telah dipertemukn dgn seseorg yg cukup sempurna, cukup indah, ckup segale2nye.. aku rse sgt2 laa bertuah.. sukar nk ckp cmne.. org len mybe laen carenye.. begitu gak aku.. aku pon lain gak.. begitu gak si 'dia'.. hadirnye 'dia' dlm hidupku telah mengubah segale2 nye.. drpd kehidupanku yg makin suram dan malap, kpd kehidupan yg indah n riang.. 'dia' hadir di kala aku rasakan bhw dunia ini seakan begitu kejam terhadapku.. 'dia' hadir di kala aku merasakn bhw aku telah kehilangan segala2nye.. 'dia' hadir di kala aku merasakan bhw tiada sbb utk aku berada di muka bumi ini.. sememangnye aku silap.. 'dia' telah mengajarknku bhw kehidupan ini mmg pnuh dgn ranjau.. kite perlu utk meneruskn jua kehidupan.. xkire pe yg berlaku, mesti ade hikmahnye.. Allah sengaje memberikan kite hujan lebat di kala kite merasakan bahawa sang mentari menyinari hidup kita.. kite mungkin merasakan kehilangan mentari itu.. tp kite lupe.. Allah berikan hujan yg lebat agar kite dpt melihat sang pelangi..

hadirnya diri 'nya' membuatkn aku kmbali berdiri dgn teguh.. dgn gah!! 'dia' merupekan pemberi semangat buatku.. pemberi keyakinan padaku.. saat aku rasakn seperti aku sudah tidak punye ape2, 'dia' hadir utk mengembalikan keyakinan diriku.. keyakinan yg jauh lebih hebat dr satu masa dahulu!! tanggal 11 jun ini merupakan tarikh bersejarah dimana diriku telah dipertemukan dgn seseorh insan yg benar2 mghargai diriku.. seorg insan yg bisa membuat diriku ceria, semangat, dan mcm2 lg tanpa diri 'nya' melakukan ape2 yg sgt drastik!! ntah mengape, ckup sje dgn senyuman 'nya' mahupun suara dan gelak tawa 'nya' sje dh membuatkn diriku kembali bertenaga di saat aku lemah.. ternyate kehadiran 'nya' tepat pd msenye.. walaupun lmbt utk aku sedar akan kehadiran 'nya'.. betapa bodohnya diriku ini.. tp aku bersyukur kerana Allah masih memberikan daku peluang utk bersama 'nya'.. aku benar2 bersyukur dgn ape yg berlaku.. akulah lelaki yg benar2 bertuah dimuka bumi Allah ini!! bukan mudah utk berjumpa dgn 'bidadari syurga' yg sudi menyinari diri kite.. 'bidadari' yg 'BENAR2 BIDADARI'!!

aku telah bertemu dgn diri 'nya' hari ini.. aku telah meluangkn mse dengan diri 'nya' pd tarikh yg amat2 bermakne pd diriku.. mse benar2 mncemburui diriku td.. aku rasekn mse bergerak dgn bgitu pntas!! cm sje je xnk bg pluang pd aku lme sket.. tp x kesah laa.. asalkn dpt gak aku bertemu dgn 'nya'.. dpt aku luangkn mse dgn 'nya'.. pd tarikh hari ini, 11 jun 2009.. ckup setahun hubungan istimewaku bersame diri 'nya'.. stiap detik aku lalui bersama 'nya' amat berharge n bermakne buat diriku.. aku berdoa agar segala kebahagiaan yg sedang aku kecapi ini berkekalan smpi bila2 InsyaAllah.. aku bersyukur ke hadrat Illahi di atas ketentuan yg telah dilaksanakan-Nya.. setiap ape jua perkare yg berlaku ade hikmahnye.. syukran ya Allah!!

terime kasih 'awk'.. terime kasih di ats pe yg 'awk' beri pd sy.. sgale jase 'awk' xakn sy lupekan.. sy doakan kebahagiaan n kesejahteraan kita bersame.. setiap waktu kita bersama merupakan saat2 yg indah buat diri sy.. semoga hubungan kita berkekalan, InsyaAllah.. terima kasih, 'awk'...

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...