Sunday, June 28, 2009

PIAGAM yg tertunda..

jam mnunjukkan 12.12pm.. hari ni ahad.. aku cm bese, xtau nk wtpe utk abeskn sise2 cuti aku.. adeii.. cuti lme sgt pon bkn dpe rse pape pon.. adeii.. busan laa gak klo lelame sgt cuti.. balik2 maen game, ol, bce news bola, n mcm2 lg laa.. sumer dihabeskn dlm bilik aku nih je.. hurm.. tp de gak laa aktiviti outdoor skali skale.. hehe.. pe lg, dating laa.. hehe.. tuh x buhsan laa.. haha..

klo diikutkan planning asal, aku sebenarnye dh de kt Sabah dh skang.. de program dibwh kelolaan KPM yg dipanggil 'PIAGAM'.. motif prog nih ialah utk bg pendedahan kt bakal2 guru berkenaan care kehidupan masyarakat n suku kaum Sabah terutamenye pelajar sekolah.. nk bg pendedahan betape payahnye mereka n betape perlunye mereka utk belajar.. kebanyakan guru2 skang yg dr semenanjung ingin mengelak utk di'posting' ke sne.. maklumlaa jauh dr keluarge.. n kdg2, dpt sek yg pedalaman, mmg lg susah laa nk blek hometown msing2.. tuh x kire jauh dr bandar, airport, public transportation, n kemudahan2 awam laen.. hurm.. cian pon de gak.. tp klo ditakdirkn aku kne 'posting' kt sne, aku gih je kot?? byk bende bole dpt n byk bende bole belajar.. tp klo dpt kt area johor je, lg baek laa.. hehe.. malas dh nk gih jauh2 dr hometown aku.. haha.. klo je laa.. cm aku mentioned td, klo kene 'posting' kt sne laa.. hehe..

tp PIAGAM nih ditangguhkan oleh sebab2 keselamatan.. xplak dbgtau.. tp berat hati aku mengatekan nih musti kerajaan risau psl H1N1 tuh kot?? mklumlaa, kt airport skang dh kne bjge2.. n kt sne lk, mmg tmpt tumpuan plancong.. so, nih kire cm precautious kot?? aku pon indirectly, cuak gak.. hehe.. mklumlaa, virus tu tersebar dlm sedar x sedar je.. byangkn laa tbe2 kt JB dh de 1 kes.. pergh.. dak sekolah lk tuh.. besenyerk kadar imunisasi dak2 yg bru nk ningkat remaje nih kuat.. tp tup2 dh kne.. isk isk isk.. kuase Allah.. de laa tuh sebenarnye Dia nk tunjuk kt ummat-Nya.. stiap yg berlaku tu pasti de hikmahnye.. mungkin nih dugaan n ujian dari-Nya.. klo seseorg itu x diberi ujian or dugaan, mknenyer org tu x disayangi-Nya..

hurm.. pape pon, xlme lg aku dh nk naek sem baru.. x smpai seminggu aku kt umah nih haa, InsyaAllah.. pastu dh kne start berjuang kembali.. hopefully dpt kekalkan pointer yg dasat2.. maklumlaa, nk kne gak ikut 'dia'... hehe.. maklumlaa, 'dia' nih agak brilliant orgnye.. hehe.. knelaa jd org brilliant gk cm 'dia'.. hehe.. till then.. ;)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...