Monday, June 22, 2009

SAMURA ASPIRASI 2009

baru2 nih, dr 19hb-21hb june 2009, aku telah mghadirkn diri aku ke sekolah lameku yg memberi2 beribu kisah dan nostalgia.. aku dgn rela hatinye telah mghadirkn diri utk mnjadi salah seorg fasilitator utk para pelajar tingkatan 5 yg bakal mengambil peperiksaan SPM.. kesemua fasilitator merupakan bekas pelajar samura.. tujuan kami adelah utk memberikan para pelajar tingkatan 5 samura pendedahan mengenai alam pembelajaran pengajian tinggi dan hala tuju mereka selepas tamat tingakatan 5..

hariku bermula pd 19hb jun.. aku telah bersiap2 utk gerak ke pontian.. aku bercadang utk gerak ke samura bersame2 si 'dia'.. hehe.. sebenarnye, 'dia' gak yg pelawa utk aku join skali.. hehe.. tuh gak laa antare sebab utama aku nk gi.. hehe.. ummi n ayh 'dia' pon dh bg green light utk aku teman die.. hehe.. alang2 kn?? hehe.. aku sampai ke pontian tghr jumaat tersebut.. then aku tunggu dgn penuh debaran si 'dia' utk fetch aku dr stesen bas pontian.. tunggu punye tunggu, akhirnye kelibat kereta kembara special edition muncul.. dan aku dpt lihat dgn jelas raut wajah pemandunya.. ternyata hati aku berdebar melihat si 'dia'.. dh lme xjmpe 'dia'.. hehe.. kangan bangat!! hehe.. kemudian aku ke rumah 'dia' dahulu.. nak amek barang2 kepunyaan 'dia' dulu.. semasa 'dia' sedang sibuk mengemas pakaian n brg2 keperluan yg perlu dibawa, aku smpat bertemu dgn ummi (ummi 'dia').. aku lantas mghulurkn salam dn mncium tgnnya sebagai tnde hormat.. hehe.. mklumlaa, ummi 'dia'.. kenelaa tunjukkan teladan yg bek.. hehe.. nk jd future-menantu-mithali laa katekn.. hehe.. aku pon tny laa sket khabar brite ummi.. ummi ternyata tersenyum mesra dgn kehadiran n tingkahlaku ku.. beberape minit kemudian, ayh (ayh 'dia') pula muncul.. aku pon wt perkare yg same gk kt ayh.. hehe.. sbb pon same laa.. hehe.. lepas je si 'dia' siap menyusun pakaian n brg2 ke dlm beg, aku dan 'dia' lantas memasukkan beg2 kami ke dlm kereta ummi.. ummi bg kebenaran pakai kete ummi.. hehe.. best laa gk.. hehe.. dlm perjalanan tuh xyah cite laa.. cnfirm laa aku ske giller!! dh si 'dia' de kt sebelah.. hehe.. dok borak je ngn 'dia' mnjang.. hehe.. akhirnye, dlm jam 5pm kami tiba di samura.. perkare 1st yg kami wt, kami cari fasi2 len.. ternyata rupenye2 diorg tgh menikmati hidangan ptg.. kami pon solat laa dulu.. pastuh, jln2 kt bndor muor jp.. hehe.. pe lg, dating laa!! haha.. de mase yg terluang sket, pe lg kn?? hehe.. mlm tuh, prog pon bermule.. lepas kesemua fasi telah diperkenalkn, para pelajar tingkatan 5 lantas dibahagi2kn kumpulan utk bersame2 fasi2 yg telah ditetapkn.. aku mndapat kumpulan pelajar yg ke 19..

keesokannye (20hb june), aku x join aktiviti mass gath pg2 tuh.. hehe.. bukan pe pon, pelajar2 form 5 nih de game sket.. sje biorkn diorg maen.. sbb bahagi ikot kelas.. hehe.. so, sket je laa kumpulan.. n fasi bole rehat sket.. hehe.. aku?? haha.. pe lg.. teman si 'dia' jln2 pg tuh.. bersiar2 kt bandor muor.. lepas subuh lg dh kuar tau?? hehe.. lme sket spend mse ngn 'dia'.. hehe.. sebenarnye cian kt 'dia'.. mlm 19hb tuh die xdpt tdo.. kne gigit nyamuk.. hmpeh tol nyamuk2 tuh.. gigit darling aku lk tuh!! mmg nk kne gigit blek ngn aku jwbnye nyamuk2 tu!! abes tgn n muke 'dia' de bintik merah2.. huhu.. pastuh dlm area 8.45am, aktiviti ldk cm bese.. smpilaa wktu lunch.. hehe.. guess wut?? aku xmkn kt dm.. hehe.. mkn luar.. ngn spe lg kn?? hehe.. tgh2 kuar, ktorg kne lak beli sket brg.. so, kne laa extend sket mse dating tuh.. haha.. spe suro kitorg gi kn?? hehe.. naseb laa.. hehe.. brg2 tuh utk games time riadah ptg tuh.. fasi xjoin.. dak2 form 5 nih je yg maen.. hehe.. fasi2 facilitate je.. hehe.. smpilaa jam 6.30pm lbeh cmtuh.. pstuh, dinner.. tp cm bese, aku dinner ngn 'dia' laa kt luar.. hehe.. bile lg nk spend mse same2 kn?? hehe.. then 8.45 aktiviti mass gath lg.. ade laa sket dak2 form 5 nih kne basuh.. hehe.. pendek cte, abes prog dlm 12.30am cmtuh.. ngntuk sket laa.. tp, tuh x bermkne aku xbole nk round2 ngn 'dia' jp mlm2.. hehe.. cntik gak bndor muor time mlm2.. hehe.. bercahaye laa gak.. tp xbole lme sgt.. kng aspuri kne kunci lk.. xdpt 'dia' nk msuk.. hehe.. so, dlm area 1.15am tuh kami pon balik semula ke hostel.. tdo laa, pe lg?? sok de aktiviti len lk..

next day lak (21hb jun), last day utk prog nih.. cepat btol mse berlalu.. sedor2 dh last day.. huhu.. x puas lk rasenyerk.. tp nk wt cmne kn?? lgpon dak2 form 5 nih pon perlu rehat byk.. diorg nk exam n sekolah.. hehe.. klo next time wt awl sket n time cuti, lme laa sket aktiviti bole wt kot?? hehe.. prog abes dlm jam 12.30pm cmtuh.. time nih laa sesi maaf2an n amek gmbar.. aku sempat gak bg kata2 semangat pd anak2 buah aku.. bg sket nasehat sumer laa.. pastuh, de sorg dak form 5 nih dtg pd aku mintak tips blaja eng care mudah.. aku pon bg laa gammar rules yg aku pakai slame nih.. rules yg diterbitkn oleh abah aku sendiri.. ternyate sgt2 membantu aku slame nih.. aku pon still pakai smpai skang.. n bakal pakai lg time klo aku dh bergelar guru yg sebenar, InsyaAllah.. lepas zohor, aku dan 'dia' pon memulakan perjalanan pulang ke pontian.. tp seblom tuh, kitorg jln2 kt melaka jap.. hehe.. sje ronda2.. bile lg nk jln2 ngn die je kn?? jln jauh lk tuh.. hehe.. mne de org yg dok johor, gih dating kt melaka kn?? hehe.. ade laa gak.. tp kire cm jarang2 laa.. hehe.. tp kitorg dh laa.. hehe.. cian gak kt 'dia' sebenarnye.. die keletihan sket.. tp xpe, aku mmg suro 'dia' tido spanjang pjalanan pulang.. nk bg 'dia' rehat cukop2.. soknye 'dia' dh nk kne ngajar.. tuh yg nk bg 'dia' btol2 rehat..

spanjang 3hari nih, aku sgt2 enjoy.. dpt spend mase ngn gf, n dpt bg semangat kt students2 yg bakal menempuhi spm n mse depan yg lg mencabar.. klo ditakdirkn dpt gi prog nih lg, mybe aku join lg kot?? tu pon klo 'dia' join skali laa.. hehe.. semangat lg kuat klo 'dia' de disamping.. hehe.. till then.. ;)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...